lördag 13 november 2010

100% Blåbär. Ett alkoholfritt alternativ som blir ett samtalsämne

(Bild lånad från saxhyttegubben.se)
När man bjuder på middag så tycker jag att även de som inte dricker alkohol ska få ett fullgott alternativ till vin eller öl. En dryck som genast blir ett samtals ämne kring bordet är 100% Blåbär. En flaska av 100% Blåbär består nämligen av ca 2300 pressade blåbär och ingenting annat! Drycken är helt fri från andra tillsatser. Smaken är verkligen speciell och påminner en hel del om rödvin; torr, lite sträv och syrlig men samtidigt med mycket frisk smak. Ett riktigt och bra och spännande alkoholfritt alternativ. Snyggt designade flaskor är det också! Som lite kuriosa, så såg jag förresten att 100% Blåbär även var det alkoholfria alternativet till maten vid Kronprinsessbrölloppet i somras. En flaska kostar mellan 60-70kr, vilket kan tyckas lite dyrt, men när jag läste om tillverkningen och innehållet, så tycker jag faktiskt att priset är helt ok! Vin och öl är det ju få som tvekar att betala för, så varför inte betala lite extra för en riktigt välgjort naturprodukt?

2 kommentarer:

  1. Hej hej!
    Jag älskar denna dryck och undrar om du vet var i Malmö man kan köpa den. Jag har beställt över nätet tidigare.

    Mvh
    Maria

    SvaraRadera
  2. Hej Maria!
    Den finns på Mästerlivs Tessins väg eller Engelbrektsgatan!

    /Susie

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails