tisdag 3 augusti 2010

Päronmadeleiner

Jag har bakat madeleinekakor förr, men när jag nu fått tag på en så god päronessens från Borgeby Kryddgård, så kände jag mig tvungen att göra Päronmadeleiner. Smaskens!

12st


75g Smör
3/4dl Socker
2Ägg
1tsk Päronessens
½tsk Vaniljpulver, ekologiskt
1½dl Vetemjöl
1tsk Bakpulver
Grön Karamellfärg
Vispa samman smör, socker, päronessens, karamellfärg och vaniljpulver. (Jag mikrar smöret i några sekunder så att det blir lätt att vispa.) Vispa ner äggen. Rör sedan ner mjöl och bakpulver och klicka ner smeten i smorda och bröade madeleineformar, eller i vanliga mandelmusselformar. Grädda i 175grader i ca 10 minuter.

2 kommentarer:

  1. Testade att göra dessa med melon "drink" essens men de blev ingen smak alls, har beställt 4 olika nu från Borgeby kryddgård så jag hoppas de blir godare då :P Åsså hade jag bara mindre muffinsformar hemma så de fick bli dem istället...Ska iaf bli jätte spännande när smakessenserna kommer så ska jag testa alla 4 då tills jag fyller år :D Tack för receptet :)

    SvaraRadera
  2. Tack för att du tipsade om Borgeby kryddgårds essenser!! Dem gör det sååå mycket roligare att baka :D Älskar fortfarande det här receptet men har ännu inte beställt Madeleineformar, det står dock högst på önskelistan så det är bara att hoppas på att någon uppfyller min önskan :P (samma Anna som gjorde förra kommentaren men med ny blogg)

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails